Tüdőráktól védhet egy diabétesz elleni szer
Egy cukorbetegségnél igen elterjedten alkalmazott szer egérkísérletekben jelentősen csökkentette a nikotin által kiváltott tüdőrákot. Az Országos Rákintézet (NCI) kutatói a metformin nevű diabétesz elleni szert adagolták olyan egereknek, amelyeket előzőleg egy, a nikotinból származó rákkeltő anyagnak tettek ki.
A séta hasznos lehet a rák megelőzésében
A séta hasznos lehet a rák megelőzésében: brit kutatók szerint a szigetországban évente 10 ezer emlő- és bélrákos eset lenne elkerülhető, ha az emberek többet gyalogolnának. Egészségügyi szakemberek már régóta állítják, hogy a fizikai aktivitás révén megőrizhető az egészséges testsúly és csökkenthető a rákbetegség kockázata. A testmozgás a vélekedések szerint hasonló módon csökkenti a rák veszélyét, ahogy hatással van a hormonszintekre is.
Milliók tüsszögnek: elkezdődött az allergiaszezon
Az ország felén nagyon magas a parlagfű pollenjének koncentrációja. Szakemberek szerint a jövő héten még rosszabb lesz a helyzet. Magyarországon két millióra becsülik az allergiások számát. Pontos adat azért nincs, mert sokan nem mennek orvoshoz panaszaikkal. 18 állomáson mérik a pollenkoncentrációt az országban.
Az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarin nem segített a szívbetegeken
Nem védte meg a korábban szívrohamon átesett pácienseket az újabb infarktustól az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarin fogyasztása - közölték eredményüket vasárnap holland kutatók. Több mint 4 800 páciens egészségét 40 hónapig követték nyomon. A vizsgálat során kiderült, hogy az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarint fogyasztó pácienseknél nem csökkent a súlyos szívrohamok és más szívérrendszeri események kockázata azokhoz képest, akik nem ilyen margarint ettek.
Két pohár víz is segíthet a fogyásban
Virginiai szakemberek kutatása szerint, ha a fogyókúrázok a napi három főétkezés előtt mindig megisznak két pohár vizet, akkor átlagosan 2,3 kilogramm súlyfeleslegtől szabadulhatnak meg könnyedén - számolt be a BBC internetes oldala. A kutatók 12 héten át tartó kísérlete bebizonyította, hogy akik rendszeresen ittak vizet a napi étkezések előtt, nagyjából 7 kilogrammot fogytak, azok pedig, akik csak a kalóriaszegény étrendet követték mindössze 5 kilogramm feleslegtől váltak meg.














